wtorek, 7 października 2014

Onet zakończył współpracę z Ziemkiewiczem. Chciał opublikować "skandalizujący tekst o seksie i gwałtach"?

AB
Rafał Ziemkiewicz
Rafał Ziemkiewicz (Fot. Michal Grocholski / Agencja Gazeta)
"Powodem decyzji była zapowiedź publikacji "skandalizującego tekstu o seksie i gwałtach", co w kontekście niedawnych wypowiedzi Ziemkiewicza kazało nam ponownie dogłębnie przeanalizować kwestię współpracy" - napisała w oświadczeniu grupa Onet.pl. "Trudno mi uwierzyć, że dowiedzieli się o tym dopiero teraz" - odpowiada dziennikarz.

"Grupa Onet.pl udostępnia swoje łamy wszystkim, którzy mają pełne prawo reprezentować różne opinie, przekonania i poglądy. Wspólnym mianownikiem dla publikowanych artykułów jest poszanowanie odmienności oraz gotowość do merytorycznej dyskusji. Tym samym nie akceptujemy żadnych przejawów dyskryminacji i budowania wokół nich dyskusji publicznych obliczonych na skandal. Nie temu służą łamy naszego portalu" - czytamy w oświadczeniu serwis , opublikowanym przez portal NaTemat.pl.

„Wczoraj, 6 października, redakcja Onetu otrzymała od Pana Ziemkiewicza email, w którym napisał: » () planuję tekst 'skandalizujący', o seksie i 'gwałtach', bo za dużo o mnie w tym kontekście w tygodnikach, żeby chować głowę w piasek «. Ta informacja zmusiła redakcję do zmiany decyzji o współpracy, gdyż postawa Pana Ziemkiewicza stoi w sprzeczności z wartościami Grupy Onet. Nie akceptujemy lekkiego traktowania kwestii gwałtu, czy innych przejawów przemocy seksualnej” - napisano. Wcześniej z portalu zniknął też felieton Ziemkiewicza, którego tematem były kompetencje Elżbiety Bieńkowskiej.


Ziemkiewicz: Trudno mi uwierzyć, że dopiero teraz dowiedzieli się o wpisie

O zakończeniu współpracy z Grupą Onet na Twitterze poinformował też sam Ziemkiewicz:

Ziemkiewicz napisał też na Twitterze, że oficjalnym powodem jego zwolnienia jest wpis, w którym miał on usprawiedliwiać gwałt. Publicysta przypuszcza jednak, że prawdziwe motywy Onetu były inne. Dziennikarz przypomina, że gdy rozwiązywał umowę z portalem Interia i rozpoczynał współpracę z Onetem, jego nowi pracodawcy wiedzieli już o - jak to określił - jego "twitterowym shit happened". "Nikomu w tym drugim portalu to jakoś nie przeszkadzało w podejmowaniu wobec mnie zobowiązań" - podkreśla.

"Onet zmroziło, że będę odpowiadał na oszczerstwa pod moim adresem"

„Wczoraj, w poniedziałek 6.10 pracownica Onetu, z którą ustalaliśmy techniczne sprawy, zapytała mnie o dalsze plany, żeby przygotować działania promocyjne. Odpisałem jej, że w środę zamierzam wrócić do tematu » gwałtów «(tak napisałem, w cudzysłowie) i odnieść się do licznych w bieżących tygodnikach oskarżeń pod moim adresem” - opisuje Ziemkiewicz.

„Dziś rano okazało się, że moje konto na Onecie zostało zablokowane, dotychczasowe komentarze usunięte, a w mojej skrzynce mejlowej jest list od jakiejś pani Moniki L. (wcześniej w rozmowach nie uczestniczyła) która jest ponoć szefową projektu i jako taka » korzysta ze swych prerogatyw «, by mnie z niego wykluczyć. Pani L. uraczyła mnie kwiecistym wykładem z którego wynikało, w skrócie, że gwałt jest rzeczą złą, a także informacją, iż » zmroziła ją «moja zapowiedź odpowiadania na Onecie na oszczerstwa pod moim adresem, więc zrywa ze mną dopiero co zawartą umowę” - napisał Ziemkiewicz.

Pisarz podkreśla też, że Onet nie poinformował go osobiście o swojej decyzji ani nie starał się dowiedzieć, co będzie zawierał jego felieton.

Pełny wpis Ziemkiewicza można przeczytać na jego profilu na Facebooku >>>

Z pracy w Onecie zrezygnował też Cezary Gmyz

W proteście przeciwko zwolnieniu Ziemkiewicza ze współpracy z Grupą Onet zrezygnował też dziennikarz śledczy Cezary Gmyz:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz