piątek, 22 listopada 2013

Hofman zawiesza członkostwo w PiS

Foto: TVN 24CBA doniosło na Hofmana do prokuratury

- Zawieszam swoje członkostwo w partii i klubie Prawa i Sprawiedliwości do czasu wyjaśnienia mojej sprawy przez prokuraturę - poinformował podczas krótkiej konferencji prasowej Adam Hofman. CBA złożyło zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez posła PiS w związku z jego oświadczeniem majątkowym.

Według Hofmana sprawa jego oświadczenia majątkowego ma odwrócić uwagę od ostatniej afery korupcyjnej ujawnionej przez CBA.
- Nie mam wątpliwości, że to, co się stało, ma związek z gigantyczną, największą aferą korupcyjną w historii Polski. Ponad 100 przetargów, wszystkie ministerstwa, milionowe łapówki - oświadczył Hofman.
I dodał: - Dla równowagi obóz władzy uznał, że trzeba pokazać nieprawidłowości - według nich opozycji.

Niezapłacony podatek od pożyczki

- Miałem kontrolowane oświadczenia majątkowe przez Centralne Biuro Antykorupcyjne. Ta kontrola trwała wiele miesięcy, dotyczyła wielu lat. Zapytano wszystkie instytucje finansowe, banki. Sprawdzano wszystkie dokumenty, sprawdzano dokładnie moje konta, finanse, stan posiadania, także mojej małżonki - oświadczył polityk.

Jak powiedział, okazało się, że jedyną rzeczą, na którą CBA zwraca uwagę jest, jak mówi prokurator, błąd podatkowy o podatku małej wartości. Chodzi o niezapłacenie podatku od pożyczki.
Wyjaśnił, że w związku z tym, że sprawa będzie się jeszcze toczyć i bardzo łatwo można by z tego zrobić sposób na odwracanie uwagi od tej wielkiej, łapówkarskiej, korupcyjnej afery, a on w partii pełni funkcję rzecznika, zawiesza swoje członkostwo - zarówno w ugrupowaniu, jak i klubie parlamentarnym PiS do czasu wyjaśnienia sprawy.


- W tej sprawie mam nadzieję nie będzie opieszałości, nie będzie zwlekania. Ja w tej sprawie wyjaśnię to bardzo szybko, jeśli prokuratura da mi tylko taką możliwość - zakończył.

CBA zawiadamia

Jak poinformowało CBA, kontrola prawdziwości oświadczeń majątkowych złożonych przez Adama Hofmana w związku ze sprawowaniem przez niego mandatu posła trwała od 7 listopada 2012 r. do 6 sierpnia 2013 r.
Źródło: TVN24.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz